Hledat

Nový způsob potvrzení
plateb kartou na internetu

Nově u nás můžete platby Debetní kartou na internetu potvrdit v aplikaci PPF banka e-Token nebo s použitím e-PINu v kombinaci s autorizačním kódem z SMS.

Nejenže tím plníme požadavky evropské směrnice PSD2, ale zároveň se jedná o bezpečný a jednoduchý způsob potvrzování plateb.

Potvrdit platbu na internetu můžete dvěma způsoby

Potvrzení platby na internetu přes aplikaci PPF banka e-Token

Bezpečnost na prvním místě

O zabezpečení se starají nejmodernější technologie.

Bez autorizačních kód
z SMS a e-PINů

Jedním klikem v e-Tokenu potvrdíte platbu na internetu a je to. Už žádné přepisování autorizačních kódů z SMS nebo pamatování si e - PINů.

Rychlé a pohodlné

E-Token máte vždy po ruce ve svém telefonu a na každou platbu na internetu vás může upozornit notifikace.

Co všechno potřebujete pro potvrzování plateb přes e-Token

1

Přístup do našeho Internetového bankovnictví

2

Chytrý telefon se systémem Android nebo iOS

3

Povolení internetových plateb na Debetní kartě

4

Nainstalovanou a aktivovanou aplikaci PPF banka e-Token

Jak postupovat, pokud chcete potvrzovat platby kartou na internetu přes e-Token?

1. Stáhněte si e-Token

Pokud máte chytrý telefon se systémem Android/iOS, najdete aplikaci PPF banka e-Token v Google Play/App Store nebo si ji můžete stáhnout přes QR kód.

App Store Google Play
QR Code

2. Aktivujte a registrujte si e-Token

Aktivace a registrace se provádí přes naše nové Internetové bankovnictví. Podrobný návod najdete na našem webu.

Správný stav
Správný stav

Správný stav

Nesprávný stav
Nesprávný stav

Nesprávný stav

3. Zadání údajů o kartě

Na stránkách platební brány zadáváte požadované údaje o kartě: číslo karty, platnost karty a CVC/CVV kód. Následně jste přesměrováni na stránku potvrzení platby.

4. Detaily platby

Pokud máte e-Token aktivovaný, zobrazí se vám stránka s detaily platby a pětiminutovým odpočítáváním.

Jestliže nemáte aplikaci aktivovanou nebo aktuálně není možné pro potvrzení platby aplikaci použít, na stránce s detaily platby se zobrazí pole s dalšími nastavenými metodami pro potvrzení platby.

5. Otevření e-Tokenu

Pokud máte e-Token aktivovaný a je možné ho použít, otevřete ho – a to přes notifikaci ve vašem telefonu (pokud máte notifikace nastavené – doporučujeme je povolit při stahování aplikace) nebo na e-Token přímo klikněte.

6. Potvrďte nebo zamítněte platbu na internetu

V případě potvrzení (podepsání) se platba na internetu odešle a zobrazí se vám obrazovka, že transakce byla úspěšně dokončena. V případě zamítnutí platba na internetu neproběhne a transakce je zrušena.

V průběhu 5 minut od obdržení notifikace v aplikaci lze vybrat jinou metodu pro potvrzení platby.

Potvrzení platby na internetu e-PINem

E-PIN je šestimístný bezpečnostní prvek, který se zadává spolu s autorizačním kódem z SMS.

Pokud jste Držitelem více Debetních karet, máte samostatný e-PIN pro každou z těchto karet.

Je platný bez časového omezení a pro všechny platby na internetu.

Jak e-PIN funguje s vaší kartou?

1

Zadání údajů

Na stránkách platební brány zadáváte požadované údaje o kartě: číslo karty, platnost karty a CVC/CVV kód. Následně jste přesměrováni na stránku Ověření platby.

2

Zadání e-PINu a autorizačního kódu

Zadáte e-PIN a jednorázový autorizační kód, který obdržíte v SMS. Nestačí zadat jen jeden údaj.

3

Potvrzení platby

Zadané a zkontrolované údaje potvrdíte a tím bude platba provedena. V opačném případě bude platba zrušena.

Jak e-PIN funguje s vaší kartou?

Časté dotazy

Aplikace PPF banka e-Token

K čemu slouží e-Token?

Aplikace slouží k jednoduchému potvrzení internetových plateb a je tak alternativou pro druhý způsob, kterým je zadávání autorizačních kódů z SMS a e-PINu.

Kde e-Token najdu?

Aplikace je dostupná v Google Play a App Store.

Jak e-Token aktivuji?

Aktivace a registrace se provádí přes naše Internetové bankovnictví (IB) – pro její využívání je tedy nutné, aby Držitel karty byl zároveň Uživatelem IB. Pokud nemáte do IB přístup, kontaktujte prosím svého bankovního poradce.

Mohu využívat e-Token, i když mám kartu vydanou k účtům jiné osoby?

Ano, pokud má Držitel kartu vydanou k účtům jiné osoby (typicky se jedná o služební kartu vydanou k účtům zaměstnavatele), Banka může Držiteli karty nastavit takový přístup, aby viděl pouze svoje karty a transakce, které s nimi provedl. Majitel účtu se tedy nemusí obávat, že by Držitel získal přístup k jiným datům.

Co dělat, když neobdržím notifikaci do e-Tokenu?

Platbu lze potvrdit také prostřednictvím jiné metody (zadáním autorizačního kódu z SMS a e-PINu), více informací naleznete zde.

Je potvrzení platby v e-Tokenu vyžadováno vždy?

Ne, pokud k autorizaci plateb kartou na internetu použijete e-PIN spolu s jednorázovým autorizačním kódem z SMS, více informací najdete zde.

Potvrzení platby v e-Tokenu také není nutné v případech, kdy je možné uplatnit některou ze zákonných výjimek za silné autorizace (např. platba je v nízké částce, pravidelná platba předplatného apod.).

V jakých případech se platba na internetu nepotvrzuje?

Tzv. silné ověření klienta (SCA) prostřednictvím dvoufaktorové autentizace je povinné pro internetové platby v rámci EU. V případě plateb u obchodníků mimo EU tedy potvrzení platby na internetu prostřednictvím e-Tokenu nemusí být vyžadováno. Zároveň i v EU existují výjimky z SCA, jako např. pravidelná platba předplatného, parkovné, částky do 30 EUR apod.

Co dělat, když ztratím mobilní telefon?

V tomto případě prosím kontaktujte svého obchodního poradce nebo zákaznickou podporu (+420 224 175 902) a dohodněte se na dalším postupu.

Mohu si k různým kartám zaregistrovat více e-Tokenů?

Ne, e-Token je spojený s osobou Držitele. Jakmile si Držitel e-Token aktivuje, bude automaticky využíván pro potvrzování internetových plateb ze všech jeho karet vydaných Bankou.

e-PIN

Co je to e-PIN?

Osobní tajný bezpečnostní kód sloužící k potvrzování internetových plateb prováděných prostřednictvím Debetní karty u obchodníků zejména v rámci EU.

Jak e-PIN získám?

E-PIN obdržíte na váš e-mail následující pracovní den po aktivaci karty/aktivaci internetových plateb. V ten samý okamžik vám e-PIN rovněž zpřístupníme v Internetovém bankovnictví v Detailu Debetní karty. Zde si také můžete e-PIN změnit.

Co dělat, když mi e-PIN nebyl doručen?

Nejprve si prosím zkontrolujte složku spamu své e-mailové schránky. Případně se na nás neváhejte obrátit prostřednictvím svého obchodního poradce, e-mailem na customer.service@ppfbanka.cz nebo telefonicky na (+420) 224 175 902.
Pokud jste uživatelem Internetového bankovnictví (IB), nemusíte nic hledat, svůj e-PIN najdete přímo v IB v Detailu Debetní karty.

Kde e-PIN najdu?

Zobrazení e-PINu je možné prostřednictvím Internetového bankovnictví v Detailu Debetní karty.

Jak e-PIN funguje?

E-PIN je zadáván jako další bezpečnostní prvek (vedle jednorázového autorizačního kódu ze SMS) pro potvrzení plateb Debetní kartou na internetu jako alternativa k potvrzování plateb e-Tokenem.

Je zadání e-PINu vyžadováno vždy?

Ne, pokud k autorizaci plateb kartou na internetu používáte e-Token, více informací najdete zde.

Zadání e-PINu spolu s jednorázovým autorizačním kódem také není nutné v případech, kdy je možné uplatnit některou ze zákonných výjimek za silné autorizace (např. platba je v nízké částce, pravidelná platba předplatného apod.).

Mohu mít více e-PINů?

Ke každé Debetní kartě je vydáván samostatný e-PIN. Pokud jste tedy Držitelem více Debetních karet vydaných PPF bankou (a máte na nich povolené internetové platby), budete mít více e-PINů. E-PIN ke každé kartě si zároveň můžete změnit prostřednictvím IB v detailu každé z Debetních karet.

Co dělat, když neobdržím SMS zprávu s jednorázovým autorizačním kódem?

Pokud neobdržíte SMS zprávu s jednorázovým autorizačním kódem do jedné minuty, stiskněte na potvrzovací obrazovce volbu „znovu poslat SMS“. Pokud ani při opakovaném pokusu neobdržíte SMS, kontaktujte svého obchodního poradce.

V jakých případech se platba na internetu nepotvrzuje?

Tzv. silné ověření klienta (SCA) prostřednictvím dvoufaktorové autentizace je povinné pro internetové platby v rámci EU. V případě plateb u obchodníků tedy potvrzení platby na internetu prostřednictvím e-PINu nemusí být vyžadováno. Zároveň i v EU existují výjimky z SCA, jako např. pravidelná platba předplatného, parkovné, částky do 30 EUR apod.

Jak změním číslo mobilního telefonu pro zasílání jednorázových autorizačních kódů k internetovým platbám?

V tomto případě kontaktujte prosím svého obchodního poradce.